Copyright 2018
Nadal można się starać o wyprawkę szkolną 300 plus, zmieniły się jednak zasady składania wniosków i wypłacania świadczenia. Pieniądze z programu "Dobry Start" na rok szkolny 2021/22 dostaniemy już tylko na wniosek elektroniczny i wyłącznie na wskazane przez nas konto.
Rodzice, którzy będą chcieli otrzymać 300 plus dla swego dziecka, będą musieli złożyć wniosek przez internet. Składanie wniosków w formie papierowej będzie już bowiem w tym roku niemożliwe. To najważniejsza zmiana, o której trzeba wiedzieć, bo choć znakomita większość rodziców składała wnioski właśnie online, to jednak pewna grupa przynosiła te papierowe do wyznaczonych urzędów.
Weryfikacją wniosków i przyznawaniem 300 plus nie będą jednak zajmować się już gminy i powiaty, lecz Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wniosek o świadczenie "Dobry Start" można więc będzie teraz składać już tylko: za pośrednictwem banków, przez portal emp@tia bądź też za pośrednictwem PUE ZUS. W tym ostatnim przypadku każdy składający wniosek będzie mógł skorzystać z konta już założonego na platformie (np. w związku z korzystaniem z bonu turystycznego) lub założyć nowe konto. W związku ze zmianą sposobu składania wniosków (dotychczas można było składać wnioski również na papierowym formularzu) Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Pocztą Polską oraz Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, która ma ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „Dobry Start”. Na podstawie podpisanych listów intencyjnych pracownicy ZUS będą pełnili dyżury w wybranych placówkach Poczty Polskiej i KRUS. Podczas dyżurów pracownicy Zakładu będą zakładać zainteresowanym profile na PUE ZUS i będą pomagać w złożeniu wniosku o świadczenie w ramach programu „Dobry Start” za pośrednictwem PUE ZUS. Taką pomoc będzie można uzyskać także w placówkach ZUS oraz innych wybranych miejscach, z którymi ZUS będzie współpracował w tym zakresie.